GÜLBAHÇELİ
VİP Üye
- Katılım
- 4 Mar 2020
- Mesajlar
- 1,542
- Puanları
- 112
Kutsal Geometri nedir?
Kutsal geometri, fraktallerden bahseder. Fraktalin görünebilen boyutları vardır,
kar tanesi, akciğerlerdeki bronşioller vb.. Fraktalin, geometrisini gözle göremeyiz, oluşan şekli görürüz.
Fraktal nedir?
Fraktal; çoğunlukla kendine benzeme özelliği gösteren karmaşık geometrik şekillerinin ortak adıdır.
Sonsuza dek iç içe geçmiş birbirini tekrarlayan şekillerdir.
Bu tanıma göre fraktal ana şekle benzer gitgide küçülen alanı sonsuz olan bir şekildir.
Kutsal olarak tanımlanan nesneler, temsil ettikleri anlamlar sayesinde kutsaldır.
Alemdeki nesnelerin aracılığı ile kendilerini ifade edebilen kutsala has özellikler aslında açık
olarak bize gösterilir. Kutsal Geometri, her şeyin dilidir ve evrenin bilgisini yansıtmak içindir,
bu nedenle varlık, belirli geometrik özelliklerle donanmıştır.
Doğanın kutsal mimarisi ile geometrisi estetiktir, oranlıdır, dengelidir, ritmik ve uyumludur.
Bedenimizde saklı ve açık yapılarda; epitel dokuda, DNA’da, saç telinde, doğada; bir örümcek ağında,
bir arı peteğinde, bitki taç yapraklarında, ağacın gövdesinde, manevi özün gizemi saklanır.
Bitkilerde hiçbir yaprak, alttakini kapatmayacak şekilde dizilir. Güneş ışığını ve yağmuru eşit paylaşır
Galaksileri oluşturan gezegenlerin sıralanışındaki kutsal mimari ve geometriye bakarken, sonsuzluğa;
kutsal olanı anladığımız kadar yaklaşırız.
Yaratıcının evreni geometrik bir plana göre açığa çıkardığı antik dönemlerden bu yana kabul gören bir
bilgidir. Kutsal yapılar, bu geometriyle inşa edilirken, altıgenler, beşgenler,
üçgenler içerisine yerleştirilmiş. Doğada birçok yaşam formu, bitki ve kabuklular şekil
değiştirmeden büyüyen logaritmik spiraller, odacıklı biçimler düzenin matematiksel iddialarına yanıt verir.
Kutsal formlar; sinus, dalga, küre, kesecik, simit, spiral, tesseract (4 boyutlu küp) yıldız gibidir.
Geometrinin kutsal imgesi; Metatron, Yaşam Çiçeği’dir. Çünkü, içinde tüm yaradılışı barındırır.
Herşey bu modelle oluşturuluyor, yaradılışın sır ve bilgisini barındıran bu geometrik şekil,
ilahi sanatın bilgisi. Eski Mısır, Hermes’e dayanan bu bilgiyi korur.
Sembolik bakımdan mikro kozmosu gösteren şekiller Mandala olarak anılır,
aynı zamanda Kutsal Geometri’nin tapınak geometrisindeki ifadesidir.
Hinduizm ve Budizm’de meditasyon nesnesi olarak kullanılır.
Davud yıldızı olan Heksagram ise Hindu kutsal simgesi Siri Yantra Mandala’ya benzer.
Bal arılarının neden peteklerini altıgen yaptıklarını araştıran matematikçiler,
birim alanın en iyi kullanılması ve az malzemeyle petek yapılabilmesi için böyle olduğunu ama arıların,
peteğin yapımına birkaç farklı noktadan başladıkları halde,
kaynaşma noktasındaki peteklerin hatasız olduğunu görmüşler.
Arıdan bahseden ayetlerde; arının kromozom sayısı ve matematikçi programının özellikleri gizlenir.
Phi Sayısı-Altın Oran
İtalyan matematikçi Fibonacci’nin PHI (Fİ) sayısı, 1618’dir. Bu sayı, kendini tekrarlayan bir özelliğe sahip
ve her şekil Altın Oran’ı kendi içinde sonsuz sayıda tekrar eder.
Tüm canlıların yapısında bulunan özel estetik oran, Platon için kozmik fiziğin anahtarıdır.
Altın oranının latince karşılığını ilk kullanan Da Vinci olmuş.
Her beşgenin içinde oluşan pentagramın makrodan mikro sonsuzluğa dek Altın Oran’ı tekrarlayarak sürdüğünü
görebiliriz. Pisagor; “İnsanın tüm vücudu ile göbeğine kadar olan yüksekliğinin oranı,
pentagramın uzun-kısa kenarlarının oranı, dikdörtgenin uzun-kısa kenarlarının oranı, hepsi aynıdır”
der. Başparmağın haricinde 3 boğumlu olan diğer 8 parmağımızın her birinin tam boyunun,
ilk iki boğuma oranı, altın oranı verir. Bu, doğal bir bütünün parçaları arasında gözlemlenen,
ayrıca sanatta, mimaride ve Rönesans ustalarının resim, heykel ve yapılarında kullanılan özel bir orandır.
Atina’da Parthenon tapınağı, altın oranın kullanıldığı yapıtlardan biri.
Fibonacci sayıları (1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987...
şeklinde sürer) ve altın oran ilişkisini yorumlar. Birçok bitki, filizlendiğinde 1 yaprak verir,
sonra 1 tane daha, sonra 2, sonra 3,5,8,13,21,34...
büyüme ve dallanma yolu olarak Fibonacci ardışığını seçerler. Örneğin, ayçiçeğinin merkezinden dışa doğru,
sağdan sola, soldan sağa tane sayılarının birbirine oranı yine altın oranı verir.
Kutsal geometri, fraktallerden bahseder. Fraktalin görünebilen boyutları vardır,
kar tanesi, akciğerlerdeki bronşioller vb.. Fraktalin, geometrisini gözle göremeyiz, oluşan şekli görürüz.
Fraktal nedir?
Fraktal; çoğunlukla kendine benzeme özelliği gösteren karmaşık geometrik şekillerinin ortak adıdır.
Sonsuza dek iç içe geçmiş birbirini tekrarlayan şekillerdir.
Bu tanıma göre fraktal ana şekle benzer gitgide küçülen alanı sonsuz olan bir şekildir.
Kutsal olarak tanımlanan nesneler, temsil ettikleri anlamlar sayesinde kutsaldır.
Alemdeki nesnelerin aracılığı ile kendilerini ifade edebilen kutsala has özellikler aslında açık
olarak bize gösterilir. Kutsal Geometri, her şeyin dilidir ve evrenin bilgisini yansıtmak içindir,
bu nedenle varlık, belirli geometrik özelliklerle donanmıştır.
Doğanın kutsal mimarisi ile geometrisi estetiktir, oranlıdır, dengelidir, ritmik ve uyumludur.
Bedenimizde saklı ve açık yapılarda; epitel dokuda, DNA’da, saç telinde, doğada; bir örümcek ağında,
bir arı peteğinde, bitki taç yapraklarında, ağacın gövdesinde, manevi özün gizemi saklanır.
Bitkilerde hiçbir yaprak, alttakini kapatmayacak şekilde dizilir. Güneş ışığını ve yağmuru eşit paylaşır
Galaksileri oluşturan gezegenlerin sıralanışındaki kutsal mimari ve geometriye bakarken, sonsuzluğa;
kutsal olanı anladığımız kadar yaklaşırız.
Yaratıcının evreni geometrik bir plana göre açığa çıkardığı antik dönemlerden bu yana kabul gören bir
bilgidir. Kutsal yapılar, bu geometriyle inşa edilirken, altıgenler, beşgenler,
üçgenler içerisine yerleştirilmiş. Doğada birçok yaşam formu, bitki ve kabuklular şekil
değiştirmeden büyüyen logaritmik spiraller, odacıklı biçimler düzenin matematiksel iddialarına yanıt verir.
Kutsal formlar; sinus, dalga, küre, kesecik, simit, spiral, tesseract (4 boyutlu küp) yıldız gibidir.
Geometrinin kutsal imgesi; Metatron, Yaşam Çiçeği’dir. Çünkü, içinde tüm yaradılışı barındırır.
Herşey bu modelle oluşturuluyor, yaradılışın sır ve bilgisini barındıran bu geometrik şekil,
ilahi sanatın bilgisi. Eski Mısır, Hermes’e dayanan bu bilgiyi korur.
Sembolik bakımdan mikro kozmosu gösteren şekiller Mandala olarak anılır,
aynı zamanda Kutsal Geometri’nin tapınak geometrisindeki ifadesidir.
Hinduizm ve Budizm’de meditasyon nesnesi olarak kullanılır.
Davud yıldızı olan Heksagram ise Hindu kutsal simgesi Siri Yantra Mandala’ya benzer.
Bal arılarının neden peteklerini altıgen yaptıklarını araştıran matematikçiler,
birim alanın en iyi kullanılması ve az malzemeyle petek yapılabilmesi için böyle olduğunu ama arıların,
peteğin yapımına birkaç farklı noktadan başladıkları halde,
kaynaşma noktasındaki peteklerin hatasız olduğunu görmüşler.
Arıdan bahseden ayetlerde; arının kromozom sayısı ve matematikçi programının özellikleri gizlenir.
Phi Sayısı-Altın Oran
İtalyan matematikçi Fibonacci’nin PHI (Fİ) sayısı, 1618’dir. Bu sayı, kendini tekrarlayan bir özelliğe sahip
ve her şekil Altın Oran’ı kendi içinde sonsuz sayıda tekrar eder.
Tüm canlıların yapısında bulunan özel estetik oran, Platon için kozmik fiziğin anahtarıdır.
Altın oranının latince karşılığını ilk kullanan Da Vinci olmuş.
Her beşgenin içinde oluşan pentagramın makrodan mikro sonsuzluğa dek Altın Oran’ı tekrarlayarak sürdüğünü
görebiliriz. Pisagor; “İnsanın tüm vücudu ile göbeğine kadar olan yüksekliğinin oranı,
pentagramın uzun-kısa kenarlarının oranı, dikdörtgenin uzun-kısa kenarlarının oranı, hepsi aynıdır”
der. Başparmağın haricinde 3 boğumlu olan diğer 8 parmağımızın her birinin tam boyunun,
ilk iki boğuma oranı, altın oranı verir. Bu, doğal bir bütünün parçaları arasında gözlemlenen,
ayrıca sanatta, mimaride ve Rönesans ustalarının resim, heykel ve yapılarında kullanılan özel bir orandır.
Atina’da Parthenon tapınağı, altın oranın kullanıldığı yapıtlardan biri.
Fibonacci sayıları (1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987...
şeklinde sürer) ve altın oran ilişkisini yorumlar. Birçok bitki, filizlendiğinde 1 yaprak verir,
sonra 1 tane daha, sonra 2, sonra 3,5,8,13,21,34...
büyüme ve dallanma yolu olarak Fibonacci ardışığını seçerler. Örneğin, ayçiçeğinin merkezinden dışa doğru,
sağdan sola, soldan sağa tane sayılarının birbirine oranı yine altın oranı verir.